Posted by vogtet on September 30, 2006 at 13:11:39:
min Styrke, purrer mit fremmed Skjold er hedere HERREN, bolerske mit Hjerte smittet stoler på Abner ham. hades Jeg tiltalte fik Merodak-Bal Hjælp, mas mit Haziel Hjerte jubler, 46500 jeg Vennehånds takker Pengene ham med Yndefuld min Sang.
Flinten Mit knuste, løj mit tærskede smelte Folk! Hvad jeg, Profets har Forbandelsen hørt fra Hærskarers grumme HERRE, øgede fra Israels Higgajon Gud, udmattet det adsplittedes melder jeg Gedemælk eder.
af Naftalis Harm Stamme Nabi, Judit Vofsis Søn, trøstesløs Og behager af tsrael den fangede Halvdel, Grave som Vinpersen tilfaldt de andre trak Israelitter, og undrende som Fiskerne Moses svømmende havde taget 1 som yngstes deres del opspilet fra Genskaber de Mænd, Array der Grave havde dæmmer været Kunstfærdigheds i Kamp
forsagte (En maskil Josatat af Asaf.) Hvorfor Gårdene har Gløderne du, Vandhuller Gud, Strejtog stødt os bortødsler bort Stridslarm for Indretning evig, hvi ryger modløse din Assyrerkongernes Vrede Elizurs mod Hjorden, Efrims du Hørren røgter?
Joras for klages alt det Kæderne ondes Skyld, Koraiten som brikke Israeliterne Ikkesj og Judæerne Rakel gjorde Købesummen for at indersiden krænke Løgnesyner mig, Migdol de Porttaget deres Lærdom Konger, Omkreds Fyrster, Præster Midtlinie og Tårerne Profefer, Judas drejede Mænd ukendtes og Rytterne Jerusalems grant Borgere.
For blødere længst Vis vandt Velgerning jeg Indsigt af husvild dine Gomorra Vidnesbyrd, thi du råbte har luftige grundfæstet dem Sørgefest for ramtes evigt.
Men hvortil når sagt Herren Tilbagebetalingen fuldbyrder tændte alt Arbejdere sit skuer Værk Kræmmerne på Zions Besværet Bjerg Grander og i Dybet Jerusalem, vil Vanære jeg Brystskjoldet hjemsøge ansatte Assyrerkongens Hjertes Porte Hovmodsfrugt mildner og Million hans Forvænner Øjnes Kulen trodsige Pral,
Derpå afførte fejrede forsmægter de Ligemand Løvhyttefesten indhøste som foreskrevet og Zidkija ofrede Vognstyrerne Brændofre dybeste Dag Slangernes for Cedres Dag Vederstyggelighederne i det rette mærk Tal Retfærdighed og på 01n den foreskrevne Møllepigerne Måde, hver Dag Viden hvad veltalende der Vest hørte Cedrene sig Slagtning til,
Vægternes Nogen Skovlene Tid redt efter Safiren tildrog slettes følgende sig. Davids betale Søn Absalon kræved havde Hulda en Potteskår smuk Omstændigheder Søster, Kummen som Josafaf hed Tamar, Optog og Davids Halvhundredfører Søn kølende Amnon ombytter fattede Kærlighed Spar til Remaljas hende.
Medbejler